Trešdiena: 17. Oktobris 2018

 Liva facebook

 

Klātienē 112 viesi un nav reģistrētu lietotāju

09.01.2017. RPIVA vadība atsakās tikties ar IZM, lai runātu par augstskolas reorganizāciju

 

1 rpiva b

Rīgas pedagoģijas un izglītības vadības akadēmijas (RPIVA) pārstāvji nolēmuši neierasties uz pirmdien plānoto tikšanos ar Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) speciālistiem, lai pārrunātu augstskolas reorganizāciju.

 

Kā šodien augstskolas sasauktajā preses konferencē norādīja RPIVA rektore Daina Voita, saskaņā ar likumu, lēmumu par augstskolu reorganizāciju pieņem Ministru kabinets (MK) pēc ministra ierosinājuma. Rektore uzskata, ka tas nav noticis un likumdošanas vara tiek ignorēta, līdz ar to augstskolas pārstāvji šodien ar IZM netiksies.

 

Arī Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības priekšsēdētāja Inga Vanaga un Latvijas Izglītības vadītāju asociācijas prezidente Ilze Kalniņa pauda izbrīnu par ministrijas ieceri šādi reorganizēt augstskolu un norādīja, ka pati iecere nav izdiskutēta ar profesionāļiem.

 

Jau ziņots, ka IZM ir pieņēmusi lēmumu ar 2017.gada augustu reorganizēt RPIVA, to pievienojot Latvijas Universitātei (LU). Kā apstiprināja ministrijā, tas nepieciešams, lai veiktu resursu koncentrāciju un panāktu iespējami efektīvu valsts budžeta līdzekļu izmantošanu.

1 rpiva c

IZM skaidroja, ka augstākās izglītības iestāžu konsolidācija pašlaik ir Eiropā aktuāla prakse. Tās mērķis ir panākt efektīvu ierobežoto resursu izmantošanu, paaugstināt studiju un zinātniskās pētniecības kvalitāti un veicināt augstākās izglītības iestāžu konkurētspēju. Pedagoģijas jomā Latvijā patlaban ir vērojama liela sadrumstalotība, turklāt ik gadu tiek sagatavots salīdzinoši liels pedagogu skaits (vairāk nekā 1000), taču darbu skolā sāk un turpina tikai neliela daļa no viņiem, proti, 200-400 personas gadā.

 

Līdz ar to IZM ieskatā ir jāveic nepieciešamo speciālistu sagatavošanas līdzsvarošana. Pedagoģijas studijas ir jākoncentrē tādās augstākās izglītības iestādēs, kas spēj nodrošināt augsta līmeņa zinātnisko bāzi, akadēmisko personālu un infrastruktūru visu mācību priekšmetu skolotāju studijām, pārliecināti IZM.

 

Raksta turpinājumu lasīt šeit